2015/06/30

BT - MUN ITSETUNTO

Taas ois vuorossa blogitiimi postausta, ja tälläkertaa pohdin vähän mun itsetuntoa. Muiden tiimiläisten postaukset löytyy tuttuun tapaan tän postauksen lopusta! :-)

IMG_4531

Mulla on toisinaan ihan paska itsetunto, tuntuu että näytän oksettavalta, että olisin todella lihava ja ettei kukaan voi tykätä musta tälläsenä. On hurjasti multa, että kirjotan ja julkasen tän. 

Mua on usein pienestä asti haukuttu lihavaksi ja oon siksi myös tuntenut itseni lihavaksi, pitänyt itseä sen takia huonompana kun muita. Jälkikäteen omia kuvia katselleena oon ajatellut et oon ollu idiootti. Enhän mä ole lihava ollut. Vaikka kilpirauhasen vajaatoiminta hoitamattomana paisuttikin mua reippaat kymmenen kiloa, ei se oo tehnyt musta huonompaa ihmistä, minkäs teet. 

Mulla alko lähtee hiuksia, olo oli koko ajan väsynyt, olin kiukkunen ja mun kroppa alko muuttaa muotoa "ei niin kiinteeks" kuten tapaan sanoa, ja nivelsäryt alko vaivaamaan.. Nyt oon kamppaillu vissiin parivuotta lääkityksen kohdilleen saamiseks ja painonhallinta on ollut melko hankalaa - etenkin kun on tällänen herkkupylly :-D Mulla lähtee edelleen hiuksia päästä järjettömiä määriä, enkä nuku öisin hyvin.  Väsyneenä on vaikee asennoitua positiivisesti omakuvaan ja saatan yhä vieläkin ruveta pillittämään potien inhoa omaa itteäni kohtaan. Oisko mun niin vaikee suhtautua itteeni jos mulla olis oikeesti hyvä itsetunto jota ei olis pienestä asti poljettu maahan? Tuskimpa.. 

Kaikenlisäks mä oon aina ollut sellanen, etten välitä muiden mielipiteistä, mutta nyt kun sitä rupes tässä oikeesti pohtimaan niin oon antanut toisten ihmisten mielipiteiden ja sanojen turmeltaa mun itsetuntoa todella pahasti ja ihan turhaan. Tästä lähtien mä en oikeesti aio välittää! :-)

IMG_4685b copy

Mun itsetunto on kuitenkin viimekuukausina noussu melko reippaasti, vaikkei kroppa  tosiaan oo siinä kunnossa kun haluaisin. Mut mitäväliä sillä on? Pikkuhiljaa hyvä tulee. Mulla on kuitenkin muuten kaikki reilassa, ihana mies, oma koti ja hyvä työpaikka. Saan nykyään semmosia fiiliksiä kun oon laittautunu, että hei tänään mä näytän ihan kivalle ja joskus onnistuneet kuvat saa mut ihan järjettömän hyvälle tuulelle - mähän en ees oo hullumman näkönen! Mun itsetunto-ongelmat johtuu siis tasantarkkaan ulkonäköpaineista, mikä on ihan naurettavaa - miks se ulkonäkö on niin tärkeetä? En tiiä itekkää..

En tykkää puhua mun itsetunnosta yleensä, enkä oo perheen ulkopuolisille mitään puhunutkaan, mut enhän mä tähän kuollu! Kivaa (sateista ainakin täällä) tiistai-iltaa teille, ootte kaikki ihania tommosina kun oottekin - muistakaa se myös niinä huonoina päivinä!  

IMG_4521 tee & jeans Bull&Bear // shoes H&M // sunnies Ray-Ban // bag Longchamp

Muiden tiimiläisten postaukset, olkaa hyvät!  

Sofia LaurentStep into my world, Anni Pauliina,  
& Jennu (Anni ja Jenni julkaisee huomenissa!) 

10 kommenttia :

  1. Oi ihana Satu! Tosi ihanasti toteutit tän, vaikka epäröit.. ♥

    VastaaPoista
  2. Ihana postaus ! 👍 sä oot aina ollut kaunis ja olet vieläkin 💗 usko tätiäs 😉👍 höpsö olet ollut jos oot toisin ajatellu 😊❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meil taitaa olla vähän sukuvika nää itsetunto-ongelmat? :/ oot ihana <3

      Poista
  3. Tosi hyvä kirjoitus, rohkaisevaa kuulla ettei itse ole ainoa, joka välillä painii samojen ajatusten kanssa :) Ja oot kyllä niin kaunis ♥

    VastaaPoista
  4. Satu, aivan upee tää sun postaus!♥
    Ps, hienot kengät ;--)

    VastaaPoista
  5. Aivan ihana Satu ja muista että oot super ihana juuri tuommoisena kuin olet!♥

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! ♥