2015/02/26

AAMUPALASMOOTHIE

Jeppistä, aamupalaohjetta ja selostusta sopivasti näin aamuun! Blogissa onkin muutamaan otteeseen esiintynyt kuvissa aamupalasmoothie. Tykästyin smoothieisiin aamupalana koska mä harvemmin saan heti herättyäni kurkusta alas mitään, mitä joutuu pureksimaan. Mun pitäis olla hereillä ainakin tunti? ennenkun saisin mitään kiinteetä syödyksi, mutta nälkä on kova jo herättyä. Yleensä teen ekaks smoothien ja sen litkittyäni voin hetken aikaa chillailla ja vaikka laittautua, jonka jälkeen voinkin tehdä vaikka voileipää tai puuroa. 

Aamupalaks en sais oikeesti kuulemma syödä maitotuotteita, koska mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja ne nappulat pitää ottaa heti herättyä ja siitä ainakaan puoleen tuntiin ei sais maitotuotteita käyttää. En kyllä oo huomannut eroa muussa, kun että mun päivä käynnistyy miljoonasti paremmin kun saan heti aamusta jotain massun täytettä, eikä tarvitse ootella. Smoothie tulee ihan parissa minuutissa, se on raikasta ja hyvää! Suosittelen siis kaikille, joille aamupalan syöminen heti herättyä on vaikeeta. 

Mitä mun yleisimmin nautittuun smoothieen tulee, on melko yksinkertaista. 
IMG_8605

n. ½ dl marjoja 
Mulla yleensä mulla on Pakkasmarjan Kuningas sekoitusta, josta riittää 4-5 smoothieen marjoja. 
1 banaani
loraus appelsiini mehua
½ dl jogurttia
Vanilja tai maustamaton, ihansama! :-D

Blenderiin laitan ekaks jäiset marjat, banaanin ja vähän sitä appelsiinimehua ja toisinaan osa siitä jogurtista. Hurruuttelen ne tasaseks mössöks, ennen lopun jogurtin lisäämistä, koska meijän blenderi ei murskaa niitä marjoja tai banskua jos siellä on enempi kun pikkuliru jotain nestemäistä. Kai se on jo vanha ja huono, mutta palvelee vielä ihan riittävän hyvin noinkin!
IMG_8183
IMG_8188 IMG_8603

5 kommenttia :

  1. oi, pitää joskus itse kokeilla!
    http://by-aleksandra.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. Njam! :p terveisin toinen smoothie suurkuluttaja! ;D
    Http://sssannq.blogspot.com

    VastaaPoista
  3. Ompas hyvän näköstä! Itekin tein just smoothien :D

    http://outtamyheart-sara.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :3
      Kävin kurkkaamassa sun blogia ja jään sitä kyllä seurailemaan! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥