2015/03/06

NOPEA VÄLIPALAHERKKU

Heippa! Ajattelin tulla jakamaan teille tosi helpon ja nopeen välipalavinkin. Mä aina ite etsiskelen juurikin blogeista erilaisia ruokavinkkejä, joten musta on kiva jakaa niitä myös itse muille. Tähän pieneen välipalahöttöseen (en tiiä mitään nimeä tälle?). Tarviit vaan mysliä, jogurttia ja banskua tai muita hedelmiä.

Myslikin on helppo muuten tehdä itse, jos sitä ei oo kaapissa laittamalla puol dl öljyä kattilaan, sekottaa siihen maapähkinävoita (jos sitäkään ei oo, niin laittaa nokareen normivoita vaa niinku minä tein :-D) ja pikkusen hunajaa. Vaniljasokeri ja kaneli on oikein kivoja mausteita tähän. Sekottelee ne tasaseks mömmöks ja heittää kaurahiutaleita perään sen verran, ettei ne oo kuivia eikä märkiä (about 5dl meni). Sitten sekottelee tasaseksi sen, heittää uunipellille ja uuniin 150°C  n. 15-30 min välillä sekotellen, ettei ne pala! Kaurahiutaleiden kaveriks voi ihan hyvin heittää myös vaikka pähkinöitä tai kuivattuja marjoja/hedelmiä jos tykkää. 

Mutta itse asiaan, eli heittelee mukin pohjalle vaan mysliä, hedelmiä/marjoja miten haluaa ja jogurttia vuorotellen ja avot. Mä käytin vaniljajogurttia, itsetehtyä mysliä ja banaania. 

IMG_8815 IMG_8821

2 kommenttia :

  1. Njam! Oon itekki tehny mysliä ja on kyl tullu tosi hyvää! :) paljon parempi vaihtoehto tehdä itse kuin ostaisi kaupasta sokerissa kuorrutettuja 'terveys' myslejä (peukku ylös!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vaa onnistuin käräyttää noi myslit yks miljoona kertaa ennenku hoksasin et pari minan välein ois fiksuu sekotella niitä :'-D haha!

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥